TEMAT: JAKA JEST MOJA MAMA, JAKI JEST MÓJ TATA.
- Wspólne oglądanie rodzinnych fotografii. Wypowiadanie się na temat swojej rodziny oraz okoliczności wykonania zdjęć. Używanie nazw określających stopień pokrewieństwa.
Dzieci
wypowiadają się na temat swoich rodzin. Używają nazw określających stopień
pokrewieństwa, np.: siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia. Swobodnie
wypowiadają się na temat okoliczności wykonania zdjęć. Opisują wygląd członków
rodziny. Przeglądając się w lustrze, próbują odpowiedzieć na pytanie: Do
kogo jestem podobny?
- Zajęcia 1. Jacy są moi rodzice? – wprowadzenie wiersza A. Widzowskiej Dla Mamy i Taty do nauki na pamięć.
Z okazji święta Taty i Mamy
dziś uroczyście wam obiecamy:
codziennie sprzątać swoje
zabawki,
nigdy nie spadać z wielkiej
huśtawki,
od mamy nigdzie się nie oddalać,
groźnych zapałek szust! nie
zapalać.
Więcej nie zjemy kwaśnych
jabłuszek,
bo wtedy zawsze boli nas
brzuszek.
Gdy zobaczymy gdzieś muchomora,
to go nie zerwie żaden
przedszkolak!
Będziemy grzeczni i przyrzekamy
słuchać uważnie taty i mamy.
Wyszorujemy ząbki starannie
i nie będziemy wariować w wannie.
Mama nas uczy drogowych znaków,
tata
trenuje małych pływaków.
Lecz
nikt przez pasy sam nie przechodzi
ani
do wody w morzu nie wchodzi!
Od
taty wiemy dużo o świecie:
że
trzeba czapkę zakładać w lecie,
że
się obcego pieska nie głaszcze,
bo
czasem groźnie otwiera paszczę.
I
na kontakty uważać mamy,
więc
się od prądu z dala trzymamy!
Czytacie
bajki, gdy księżyc świeci,
rano
buziaczkiem budzicie dzieci,
a
choć psocimy czasem troszeczkę,
to
wciąż jesteśmy waszym Słoneczkiem.
Bo
z rodzicami jest zawsze lato,
kochana
Mamo, kochany Tato!
- Rozmowa na temat wiersza.
pytamy
dzieci: Co dzieci z wiersza obiecują z okazji święta mama i taty?
- Zagadki I. Fabiszewskiej.
Jest
jedyna na świecie –
nigdzie
lepszej nie znajdziecie.
Z
nią można bawić się, uczyć i śmiać,
przy
niej nic złego nie może się stać. (mama)
Wszystko
zrobić potrafi w domu.
O
tajemnicach nie powie nikomu.
Często
z nim w piłkę nożną gramy
i
bardzo, bardzo go kochamy. (tata)
Karta pracy, cz. 5, nr 42
Karta pracy, cz. 5, nr 43
- Zajęcia 2. Portrety moich rodziców – zajęcia plastyczne – rysowanie pastelami olejnymi bądź kredkami
proponujemy dzieciom wykonanie portretów rodziców. Zachęcamy
dzieci, aby zachowały w portretach znaki szczególne danej osoby, to znaczy:
kolor włosów, oczu, fryzurę itd. informujemy, że przy tworzeniu portretu
powinny uwzględnić wszystkie podstawowe elementy, z których składa się głowa i
twarz człowieka.
- Wykonanie ramki do obrazu.
Wiórki
pozostałe po temperowaniu kredek, klej.
Po
zakończeniu rysowania portretów dzieci wykonują ramkę do obrazu. Wykorzystują
do tego celu zgromadzone wcześniej wiórki, które powstały podczas temperowania
kredek. Przyklejają je w miejscu ramki za pomocą kleju roślinnego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz