niedziela, 24 maja 2020

DZIEŃ 41

TEMAT: JAKA JEST MOJA MAMA, JAKI JEST MÓJ TATA.

  • Wspólne oglądanie rodzinnych fotografii. Wypowiadanie się na temat swojej rodziny oraz okoliczności wykonania zdjęć. Używanie nazw określających stopień pokrewieństwa.

Dzieci wypowiadają się na temat swoich rodzin. Używają nazw określających stopień pokrewień­stwa, np.: siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia. Swobodnie wypowiadają się na temat okolicz­ności wykonania zdjęć. Opisują wygląd członków rodziny. Przeglądając się w lustrze, próbują odpo­wiedzieć na pytanie: Do kogo jestem podobny?

  • Zajęcia 1. Jacy są moi rodzice? – wprowadzenie wiersza A. Widzowskiej Dla Mamy i Taty do na­uki na pamięć.


Z okazji święta Taty i Mamy
dziś uroczyście wam obiecamy:
codziennie sprzątać swoje zabawki,
nigdy nie spadać z wielkiej huśtawki,
od mamy nigdzie się nie oddalać,
groźnych zapałek szust! nie zapalać.
Więcej nie zjemy kwaśnych jabłuszek,
bo wtedy zawsze boli nas brzuszek.
Gdy zobaczymy gdzieś muchomora,
to go nie zerwie żaden przedszkolak!
Będziemy grzeczni i przyrzekamy
słuchać uważnie taty i mamy.
Wyszorujemy ząbki starannie
i nie będziemy wariować w wannie.
Mama nas uczy drogowych znaków,
tata trenuje małych pływaków.
Lecz nikt przez pasy sam nie przechodzi
ani do wody w morzu nie wchodzi!
Od taty wiemy dużo o świecie:
że trzeba czapkę zakładać w lecie,
że się obcego pieska nie głaszcze,
bo czasem groźnie otwiera paszczę.
I na kontakty uważać mamy,
więc się od prądu z dala trzymamy!
Czytacie bajki, gdy księżyc świeci,
rano buziaczkiem budzicie dzieci,
a choć psocimy czasem troszeczkę,
to wciąż jesteśmy waszym Słoneczkiem.
Bo z rodzicami jest zawsze lato,
kochana Mamo, kochany Tato!

  • Rozmowa na temat wiersza.

pytamy dzieci: Co dzieci z wiersza obiecują z okazji święta mama i taty?

  • Zagadki I. Fabiszewskiej.

Jest jedyna na świecie –
nigdzie lepszej nie znajdziecie.
Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,
przy niej nic złego nie może się stać. (mama)
Wszystko zrobić potrafi w domu.
O tajemnicach nie powie nikomu.
Często z nim w piłkę nożną gramy
i bardzo, bardzo go kochamy. (tata)

Karta pracy, cz. 5, nr 42

Karta pracy, cz. 5, nr 43

  • Zajęcia 2. Portrety moich rodziców – zajęcia plastyczne rysowanie pastelami olejnymi bądź kredkami

proponujemy dzieciom wykonanie portretów rodziców. Zachęcamy dzieci, aby zachowały w por­tretach znaki szczególne danej osoby, to znaczy: kolor włosów, oczu, fryzurę itd. informujemy, że przy tworzeniu portretu powinny uwzględnić wszystkie podstawowe elementy, z których składa się głowa i twarz człowieka.
  • Wykonanie ramki do obrazu.

Wiórki pozostałe po temperowaniu kredek, klej.
Po zakończeniu rysowania portretów dzieci wykonują ramkę do obrazu. Wykorzystują do tego celu zgromadzone wcześniej wiórki, które powstały podczas temperowania kredek. Przyklejają je w miej­scu ramki za pomocą kleju roślinnego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz