TEMAT: WYCIECZKA
NA ŁĄKĘ
- Zabawa kształcąca płynność ruchów w przestrzeni – Motyle.
Muzyka o pogodnym charakterze zaprasza dzieci do
dowolnych improwizacji ruchowych obrazujących ruchy motyla (obroty, powolne
przejście do przysiadu, pozostanie przez chwilę w bezruchu, bieg na palcach,
wykonanie obrotu na ugiętych kolanach).
- Karta pracy, cz. 5, nr
- Na łące w maju – wycieczka na łąkę, połączona z zabawami badawczymi.
Jeżeli
jest to możliwe przejdźmy się na spacer na łąkę, jeżeli nie można obejrzeć
filmik https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Lupy lub szkła powiększające, aparat fotograficzny,
lornetka, pojemnik do badania owadów, album zawierający zdjęcia i informacje o
roślinach i zwierzętach, które można spotkać na łące, koce, piłki, zdjęcia:
babki lancetowatej, dziurawca zwyczajnego, rumianku i mniszka pospolitego. Obserwowanie
kwiatów na łące. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków. Dzieci spacerują po łące. Obserwują przez lupy
i szkła powiększające rosnące na niej kwiaty. Nazywają znane gatunki roślin
(np.: stokrotka, koniczyna, groszek wiosenny, pierwiosnek lekarski, niezapominajka).
Wąchają je. Opisują swoje wrażenia. Jeśli nie potrafią rozpoznać kwiatów, podajemy
nazwę rośliny i czytamy ciekawostki na jej temat.
- Poszukiwanie ziół na łące.
pokazujemy zdjęcie babki lancetowatej, dziurawca
zwyczajnego, rumianku i mniszka pospolitego.
- Poznawanie budowy kwiatu. Wskazywanie odpowiednich części.
Dzieci
obserwują przez lupy i szkła powiększające np. kwiat mniszka pospolitego.
Wymieniają i wskazują poszczególne części rośliny. Sprawdzają, czy inne kwiaty
mają taką samą budowę. Obserwowanie życia zwierząt na łące.
- Słuchanie odgłosów dochodzących z łąki. https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
Dzieci kładą się na kocach, zamykają oczy i słuchają
odgłosów łąki. Rozpoznają i nazywają dźwięki. Oddychają głęboko.
- Karta pracy, cz. 5, nr 29
- Karty pracy, cz. 5, nr 30–3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz