niedziela, 10 maja 2020

DZIEŃ 31

TEMAT: WYCIECZKA NA ŁĄKĘ

  • Zabawa kształcąca płynność ruchów w przestrzeni – Motyle. 
https://www.youtube.com/watch?v=OpknSm2D3OY
Muzyka o pogodnym charakterze zaprasza dzieci do dowolnych improwizacji ruchowych obrazu­jących ruchy motyla (obroty, powolne przejście do przysiadu, pozostanie przez chwilę w bezruchu, bieg na palcach, wykonanie obrotu na ugiętych kolanach).

  • Karta pracy, cz. 5, nr


  • Na łące w maju – wycieczka na łąkę, połączona z zabawami badawczymi.

Jeżeli jest to możliwe przejdźmy się na spacer na łąkę, jeżeli nie można obejrzeć filmik https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Lupy lub szkła powiększające, aparat fotograficzny, lornetka, pojemnik do badania owadów, album zawierający zdjęcia i informacje o roślinach i zwierzętach, które można spotkać na łące, koce, piłki, zdjęcia: babki lancetowatej, dziurawca zwyczajnego, rumianku i mniszka pospolitego. Obserwowanie kwiatów na łące. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dzieciom gatunków.  Dzieci spacerują po łące. Obserwują przez lupy i szkła powiększające rosnące na niej kwiaty. Nazy­wają znane gatunki roślin (np.: stokrotka, koniczyna, groszek wiosenny, pierwiosnek lekarski, nieza­pominajka). Wąchają je. Opisują swoje wrażenia. Jeśli nie potrafią rozpoznać kwiatów, podajemy nazwę rośliny i czytamy ciekawostki na jej temat.
                         
  • Poszukiwanie ziół na łące.

pokazujemy zdjęcie babki lancetowatej, dziurawca zwyczajnego, rumianku i mniszka pospolitego.







  • Poznawanie budowy kwiatu. Wskazywanie odpowiednich części.

Dzieci obserwują przez lupy i szkła powiększające np. kwiat mniszka pospolitego. Wymieniają i wskazują poszczególne części rośliny. Sprawdzają, czy inne kwiaty mają taką samą budowę. Obserwowanie życia zwierząt na łące.
                         

Dzieci kładą się na kocach, zamykają oczy i słuchają odgłosów łąki. Rozpoznają i nazywają dźwięki. Oddychają głęboko. 

  • Karta pracy, cz. 5, nr 29
  • Karty pracy, cz. 5, nr 30–3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz