poniedziałek, 11 maja 2020

DZIEŃ 32


TEMAT : KWIATY NA ŁĄCE

Propozycja pracy plastycznej:
Określanie kolorów na łące. Utrwalanie barw ciepłych i barw zimnych. Malowanie łąki wiosną za po­mocą techniki malowanie tiulem (można wykorzystać inny rodzaj materialu)
Potrzebujemy: kartka, farby w różnych kolorach, pędzel, plastikowa miseczka do rozrabiania farb, kawałki tiulu lub innej tkaniny
prosimy, aby dzieci przypomniały sobie, jakich kolorów dostrzegły wczoraj na łące najwięcej. Dzieci wymieniają nazwy kolorów. pytamy: Do jakich barw można zaliczyć kolory, które widziałyście na łące: do ciepłych czy do zimnych? Dlaczego łąka ma więcej ciepłych kolorów? Następnie proponuje dzieciom namalowanie łąki wiosną za pomocą techniki malowanie tiulem. Dzieci pokrywają karton farbą w wybranym kolorze – wykonują tło. Następnie maczają skrawki tiulu w farbie i odbijają na kartonie – tworzą wiosenne kwiaty na łące. Używają barw w ciepłych kolorach.

Karta pracy, cz. 5, nr 32

Kolorowa łąka – słuchanie wiersza B. Formy Łąka.
Powiał letni wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski
na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla
Na łące tej chciałbym
znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym,
barwnym motylem

Rozmowa na temat wiersza.
Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące?

Karta pracy, cz. 5, nr 33
Karta pracy, cz. 5, nr 34


Przypominamy o Blogu Pani Justynki z logopedii

Oraz o Blogu pana Pawła z angielskiego:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz