TEMAT : KWIATY NA ŁĄCE
Propozycja pracy plastycznej:
Określanie
kolorów na łące. Utrwalanie barw ciepłych i barw zimnych. Malowanie łąki wiosną
za pomocą techniki malowanie tiulem (można wykorzystać inny rodzaj materialu)
Potrzebujemy:
kartka, farby w różnych kolorach, pędzel, plastikowa miseczka do rozrabiania
farb, kawałki tiulu lub innej tkaniny
prosimy,
aby dzieci przypomniały sobie, jakich kolorów dostrzegły wczoraj na łące
najwięcej. Dzieci wymieniają nazwy kolorów. pytamy: Do jakich barw można zaliczyć
kolory, które widziałyście na łące: do ciepłych czy do zimnych? Dlaczego łąka
ma więcej ciepłych kolorów? Następnie proponuje dzieciom namalowanie łąki
wiosną za pomocą techniki malowanie tiulem. Dzieci pokrywają karton farbą w
wybranym kolorze – wykonują tło. Następnie maczają skrawki tiulu w farbie i
odbijają na kartonie – tworzą wiosenne kwiaty na łące. Używają barw w ciepłych
kolorach.
Karta pracy, cz. 5, nr
32
Kolorowa
łąka – słuchanie wiersza B. Formy Łąka.
Powiał letni
wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą
koniczyną
pokryła się
cała.
Brzęczą
głośno pszczoły,
pracują
wytrwale.
Zapylają
kwiaty,
nie nudzą
się wcale.
Słońce
ciepłe blaski
na ziemię
wysyła.
Mienią się
w nich skrzydła
pięknego
motyla
Na łące tej chciałbym
znaleźć się
przez chwilę
i stać się
prześlicznym,
barwnym
motylem
Rozmowa na temat wiersza.
Jak
wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co
można robić na łące?
Karta pracy, cz. 5, nr 33
Karta pracy, cz. 5, nr 34
Przypominamy
o Blogu Pani Justynki z logopedii
Oraz o
Blogu pana Pawła z angielskiego:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz