piątek, 8 maja 2020

DZIEŃ 30



TEMAT: Listy, pocztówki, adresy


Na samym wstępie:  Dziecko przypomina sobie na jakiej ulicy mieszka? Jaki jest jego numer domu? Czy pamięta numer telefonu do mamy lub taty?

I.                   Listy i pocztówki- zabawy dydaktyczne. Rozwiązywanie zagadek słuchowych

Prostokąt mamy, w niego listy przed wysłaniem wkładamy. (koperta)

Od listonosza dostajesz, widoki rozpoznajesz.
 Mało jest do czytania, więcej do oglądania. (pocztówka)

II.                Słuchanie wiersza „Na poczcie” - Marcin Brykczyński

Czasem na poczcie ludzie się tłoczą
Tak, że aż trudno uwierzyć oczom.
O co im chodzi? Popatrzmy z bliska,
Żeby odpowiedź jasną uzyskać:
Pierwszy na wagę kładzie dwie paczki,
Drugi do listów przykleja znaczki,
Trzeci wysyła list polecony,
Czwarty- telegram pilny do żony,
Piąty pieniądze wpłaca na konto,
Szósty zadzwonić chce do Toronto...
Siódmy zapomniał po co tu przyszedł,
Więc usiadł w kącie i wierszyk pisze
I może skończy pisać, nim zaśnie,
A to ten wierszyk o poczcie właśnie.

Zadajemy dziecku pytania:

Czy wie, co to jest poczta?
Po co ludzie przychodzą na pocztę?
Po co piszemy listy? Dlaczego wysyłamy pocztówki?
W jaki jeszcze inny sposób możemy się komunikować z kimś, kto mieszka w innej miejscowości? 

Rodzic uzupełnia wypowiedzi dziecka.

Poczta jest to ogólnie dostępna instytucja, zajmująca się obrotem przesyłek, a także wykonywaniem niektórych usług na rzecz telekomunikacji oraz usług pieniężno-bankowych. Rodzic pokazuje dziecku, gdzie są umieszczane na kopertach i pocztówkach adresy, znaczki pocztowe, stemple. Następnie prosi dziecko o wyjaśnienie znaczenia słów adresat nadawca.





Rodzic informuje, że w niektórych bardzo małych miejscowościach nie ma ulic. Chcąc wysłać list do osoby mieszkającej na wsi, na kopercie pisze się tylko jej imię i nazwisko, nazwę miejscowości i numer domu.
Informuje również, że dzięki postępowi technicznemu obecnie coraz częściej stosowanymi formami komunikowania się są: dzwonienie do siebie, pisanie e-maili, wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych zwanych esemesami, a także wy­syłanie zdjęć w formie ememesów.

III.             Karty pracy- ćwiczenia str. 10, 11

IV.              Praca plastyczna- „Pocztówka z wakacji”
Dzieci przypominają sobie, gdzie spędzili najfajniejsze wakacje i projektują swoją własną pocztówkę.







              MIŁEJ ZABAWY, POZDRAWIAMY 😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz