TEMAT: Listy, pocztówki, adresy
Na samym wstępie: Dziecko przypomina sobie na jakiej ulicy mieszka? Jaki jest jego numer domu? Czy pamięta numer telefonu do mamy lub taty?
I.
Listy i pocztówki- zabawy dydaktyczne. Rozwiązywanie
zagadek słuchowych
Prostokąt mamy, w niego
listy przed wysłaniem wkładamy. (koperta)
Od listonosza dostajesz,
widoki rozpoznajesz.
Mało jest do czytania, więcej do oglądania.
(pocztówka)
II.
Słuchanie wiersza „Na poczcie” - Marcin
Brykczyński
Czasem na poczcie ludzie
się tłoczą
Tak, że aż trudno
uwierzyć oczom.
O co im chodzi? Popatrzmy
z bliska,
Żeby odpowiedź jasną
uzyskać:
Pierwszy na wagę kładzie
dwie paczki,
Drugi do listów przykleja
znaczki,
Trzeci wysyła list
polecony,
Czwarty- telegram pilny
do żony,
Piąty pieniądze wpłaca na
konto,
Szósty zadzwonić chce do
Toronto...
Siódmy zapomniał po co tu
przyszedł,
Więc usiadł w kącie i
wierszyk pisze
I może skończy pisać, nim
zaśnie,
A to ten wierszyk o
poczcie właśnie.
Zadajemy dziecku pytania:
Czy wie, co to jest
poczta?
Po co ludzie przychodzą
na pocztę?
Po co piszemy listy?
Dlaczego wysyłamy pocztówki?
W jaki jeszcze inny sposób możemy się
komunikować z kimś, kto mieszka w innej miejscowości?
Rodzic
uzupełnia wypowiedzi dziecka.
Poczta jest to ogólnie
dostępna instytucja, zajmująca się obrotem przesyłek, a także wykonywaniem
niektórych usług na rzecz telekomunikacji oraz usług pieniężno-bankowych. Rodzic pokazuje dziecku, gdzie są umieszczane na kopertach i pocztówkach adresy, znaczki
pocztowe, stemple. Następnie prosi dziecko o wyjaśnienie znaczenia słów adresat i nadawca.
Rodzic informuje, że w niektórych bardzo małych
miejscowościach nie ma ulic. Chcąc wysłać list do osoby mieszkającej na wsi, na
kopercie pisze się tylko jej imię i nazwisko, nazwę miejscowości i numer domu.
Informuje również, że dzięki postępowi
technicznemu obecnie coraz częściej stosowanymi formami komunikowania się są:
dzwonienie do siebie, pisanie e-maili, wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych
zwanych esemesami, a także wysyłanie zdjęć w formie ememesów.
III. Karty pracy- ćwiczenia str. 10, 11
IV. Praca plastyczna- „Pocztówka z wakacji”
Dzieci przypominają sobie, gdzie spędzili najfajniejsze wakacje i
projektują swoją własną pocztówkę.
MIŁEJ
ZABAWY, POZDRAWIAMY 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz