I.
Słuchanie
wiersza Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby „ Małe miasteczko”.
W małym miasteczku nie
ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo
,
lecz drzew tu więcej,
kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd
domów
w siedmiu kolorach
tęczy;
ruch jest nieduży,
spokojnie, miło,
czasami pszczoła
zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie
zielenią,
na niebie świeci
słoneczko,
wszędzie jest blisko,
ludzie się znają,
dbają o swoje
miasteczko.
- Rozmowa
na temat wiersza.
Pytamy dziecko − Jak
wygląda małe miasteczko?
Jakie są plusy
mieszkania w małym miasteczku?
Wskazywanie różnic
między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem.
Wieś: jest
spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…itp.
Miasto : dużo hałasu,
smog, pojazdy, dużo osób… itp.
II.
Spacer po swojej miejscowości, osiedlu.
Zadaniem
dzieci na spacerze jest:
−
oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,
−
zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne,
−
zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,
−
poznawanie nazw mijanych ulic,
−
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.
III.
Rozwiązywanie zagadek o zawodach.
- Kto najlepiej dba o czytelników i ma na regałach książek bez liku?
(Bibliotekarz)
- Za ladą sklepową sprzedaje nam to i owo...(
Sprzedawca)
- Osłuchuje plecy i
bada brzuszek. Potem zagląda jeszcze do gardła, a nawet do uszek. (Lekarz)
- Pożar, powódź, nawet
dziura w dachu. Ten jegomość nie zna strachu.
Gdy więc dopada ludzi
klęska jakaś, wzywają na pomoc pana...( Strażaka)
- Ściga przestępców po
mieście i zamyka ich w areszcie. Czasem kieruje też ruchem. Jeśli dobrze znasz
przepisy, jesteś jego druhem. (Policjant)
- Myślę czasem o tym
panu, który dba o stan komina. To ciekawe, czy on także podczas pracy, ciągle
się za guzik trzyma? ( Kominiarz)
- Ten pan ma na oku
lupę i zegarów całą kupę. Ręcznych, ściennych, kolorowych. Ma też nawet i
piaskowy! Bo w naprawie ich jest mistrzem. Może też zostaniesz...
( Zegarmistrzem)
( Zegarmistrzem)
- Kto ciągle dzieci o coś
pyta i sprawdza prace domową w zeszytach? Umieć trzeba bardzo wiele, żeby być
... ( Nauczycielem )
- Kto fragmenty
materiałów szybko skroi i pomału coś tam lekko sfastryguje, tu poprawi, tam
odpruje. Potem jeszcze na maszynie trochę skróci i podwinie. I bluzeczka jest
gotowa. Kto ją uszył? To... ( Krawcowa)
- Ma na głowie ogród
cały, roślin znawca doskonały. Gdy na stole stoi warzyw cała taca pomyśl ciepło
o nim, bo to jego praca. ( Ogrodnik )
IV. Część badawcza- Co
jest cięższe?
Dziecko porównuje ciężar
różnych przedmiotów ( mąka/ maskotka; klocek/ cukier itp..)
Film edukacyjny dla
dzieci. Ciężar i masa.
V.
Wykonanie kart pracy – str. 8,9.
VI.
Wykonanie pracy plastycznej, „ Kim chcę zostać w przyszłości”.
Dziecko wybiera sobie zawód,
który na chwilę obecną mu się najbardziej podoba :) i wykonuje prace plastyczną dowolna techniką.
Przykłady:
POZDRAWIAMY 😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz