czwartek, 14 maja 2020

DZIEŃ 35


TEMAT: KOLORY WIOSNY

  • Karta pracy, cz. 5, nr 40


  • Kolorowy most – zabawy badawcze inspirowane wierszem I. R. Salach Tęcza.

pędzel, duży arkusz białego brystolu, farby w kolorach: czerwonym, niebieskim, żółtym, pomarańczowym, fioletowym, zielonym, granatowym.
Recytując wiersz, maluje jednocześnie farbami akwarelowymi barwne łuki, zaczynając od dołu.

Tęcza ma siedem kolorów,
kolorów siedem ma.
Wymienił je Karolek,
wymienię je i ja.
Kolor fioletowy
pierwszy przyszedł mi do głowy.
Granatowy kolor ciemny
dla oka jest przyjemny.
Za nim będzie błękit
jak błękitne niebo.
Potem zieleń traw.
Nie pytaj mnie, dlaczego.
Barwa żółta jak słoneczko
i pomarańczowa,
na końcu czerwona –
i tęcza gotowa.

  • Rozmowa na temat wiersza.

pytamy: Ile kolorów ma tęcza? Jakie kolory występują w tęczy? Obok jakiego koloru znajduje się np. kolor pomarańczowy? Pyta również o położenie innych kolorów.


Rodzic  pyta: Co to jest tęcza? Jak powstaje tęcza? Jaki kształt ma tęcza? Uzupełnia wypowiedzi dzieci. Poka­zuje zdjęcia, na których jest widoczna tęcza.

  • CIEKAWOSTKA: Tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne. Powstaje na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Dzieje się tak dlatego, że promienie słońca, kierując się w stronę ziemi, napotykają na swo­jej drodze krople wody. Przechodzą przez nie, w wyniku czego białe światło słoneczne zmienia się w wielobarwne widmo. Tworzy na niebie kolorowy most




  • Karta pracy, cz. 5, nr 41


POZDRAWIAMY WAS CIEPLUTKO NASZE BRATKI.
buziak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz