TEMAT:
KOLORY WIOSNY
- Karta pracy, cz. 5, nr 40
- Kolorowy
most – zabawy badawcze inspirowane wierszem I.
R. Salach Tęcza.
pędzel, duży arkusz białego
brystolu, farby w kolorach: czerwonym, niebieskim, żółtym, pomarańczowym,
fioletowym, zielonym, granatowym.
Recytując wiersz, maluje
jednocześnie farbami akwarelowymi barwne łuki, zaczynając od dołu.
Tęcza
ma siedem kolorów,
kolorów siedem
ma.
Wymienił je
Karolek,
wymienię je i
ja.
Kolor fioletowy
pierwszy
przyszedł mi do głowy.
Granatowy kolor
ciemny
dla oka jest
przyjemny.
Za nim będzie
błękit
jak błękitne
niebo.
Potem zieleń
traw.
Nie pytaj mnie,
dlaczego.
Barwa żółta jak
słoneczko
i pomarańczowa,
na końcu
czerwona –
i
tęcza gotowa.
- Rozmowa na temat wiersza.
pytamy: Ile kolorów ma tęcza?
Jakie kolory występują w tęczy? Obok jakiego koloru znajduje się np. kolor
pomarańczowy? Pyta również o położenie innych kolorów.
- Wyjaśnienie
zjawiska powstawania tęczy. https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0
Rodzic pyta: Co to jest tęcza? Jak powstaje tęcza?
Jaki kształt ma tęcza? Uzupełnia wypowiedzi dzieci. Pokazuje zdjęcia, na
których jest widoczna tęcza.
- CIEKAWOSTKA: Tęcza to
zjawisko optyczne i meteorologiczne. Powstaje na niebie wtedy, kiedy pada
deszcz i świeci słońce. Dzieje się tak dlatego, że promienie słońca, kierując
się w stronę ziemi, napotykają na swojej drodze krople wody. Przechodzą przez
nie, w wyniku czego białe światło słoneczne zmienia się w wielobarwne widmo.
Tworzy na niebie kolorowy most
- A może
mały eksperyment J https://www.youtube.com/watch?v=Cr3RQoEWsOw
- Karta pracy, cz. 5, nr 41
POZDRAWIAMY WAS CIEPLUTKO NASZE BRATKI.
buziak
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz