TEMAT:
ZABAWY NA ŁĄCE
Zabawa wyrabiająca umiejętność
modulowania głosem – Różne zdania.
Dzieci
powtarzają różne zdania proponowane przez N.: zdanie pytające, zdanie oznajmujące,
rozkazujące, wykrzyknikowe.
Przykładowe
zdania:
Na łące mieszka biedronka.
Wydaje mi się, że nad łąką
gromadzą się deszczowe chmury.
Czy chrabąszcz potrafi fruwać?
Uwaga, osy! Uciekaj!
Określanie położenia owadów.
Sylwety
owadów (np.: ważki, pszczoły, pasikonika, motyla, mrówki).
Rodzic
informuje, że owady wybierają się na
zwiedzanie najbliższej okolicy. Prosi, aby dziecko ułożyło owada w dowolnym
miejscu w domu. Następnie dzieci określają położenie swojego owada, budując
poprawne pod względem gramatycznym zdania, np.: Pszczoła usiadła za kwiatkiem.
Motyl usiadł na półce. Mrówka weszła między książki. Powtarzamy zabawę Kika
razy.
Karta pracy, cz. 5, nr
37
Karta pracy, cz. 5, nr
38
Karta pracy, cz. 5, nr
39
Projektowanie łąki –odszukiwanie
biedronki. Utrwalanie liczebników porządkowych.
Kwiaty
bądź koła wykonane przez dzieci, 10 kolorowych, wyciętych z papieru płaskich
kwiatów lub kół, sylweta biedronki.
Rodzic
układa 10 kolorowych kwiatów (kół), jeden obok drugiego. Prosi, aby dzieci się
odwróciły. Chowa pod wybranym kwiatkiem biedronkę. Informuje dzieci, że
biedronka ukryła się np. pod piątym kwiatkiem z lewej strony. Wybrane dziecko
wskazuje odpowiedni kwiat i odszukuje biedronkę.
Praca plastyczna – Wiosenna łąka
Dowolną techniką wykonajcie wiosenną łąkę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz