środa, 13 maja 2020

DZIEŃ 34


TEMAT: ZABAWY NA ŁĄCE


Zabawa wyrabiająca umiejętność modulowania głosem – Różne zdania.
Dzieci powtarzają różne zdania proponowane przez N.: zdanie pytające, zdanie oznajmujące, rozka­zujące, wykrzyknikowe.
Przykładowe zdania:
Na łące mieszka biedronka.
Wydaje mi się, że nad łąką gromadzą się deszczowe chmury.
Czy chrabąszcz potrafi fruwać?
    Uwaga, osy! Uciekaj!


Określanie położenia owadów.
Sylwety owadów (np.: ważki, pszczoły, pasikonika, motyla, mrówki).
Rodzic  informuje, że owady wybierają się na zwiedzanie najbliższej okolicy. Prosi, aby dziecko ułożyło owada w dowolnym miejscu w domu. Następnie dzieci określają położenie swojego owada, budując poprawne pod względem gramatycznym zdania, np.: Pszczoła usiadła za kwiatkiem. Motyl usiadł na półce. Mrówka weszła między książki. Powtarzamy zabawę Kika razy.

Karta pracy, cz. 5, nr 37

Karta pracy, cz. 5, nr 38

Karta pracy, cz. 5, nr 39



Projektowanie łąki –odszukiwanie biedronki. Utrwalanie liczebników porząd­kowych.
Kwiaty bądź koła wykonane przez dzieci, 10 kolorowych, wyciętych z papieru płaskich kwiatów lub kół, sylweta bie­dronki.
Rodzic układa 10 kolorowych kwiatów (kół), jeden obok dru­giego. Prosi, aby dzieci się odwróciły. Chowa pod wybranym kwiatkiem biedronkę. Informuje dzieci, że biedronka ukryła się np. pod piątym kwiatkiem z lewej strony. Wybrane dziecko wskazuje odpowiedni kwiat i odszukuje biedronkę.

Praca plastyczna – Wiosenna łąka
Dowolną techniką wykonajcie wiosenną łąkę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz