czwartek, 23 kwietnia 2020

DZIEŃ 21


Temat: Żabki, żaby, żabusie

1. Zabawa Gdzie ukryła się żabka? Kształtowanie umiejętności rozróżniania kierunków (prawa, lewa) oraz posługiwania się liczebnikami w aspekcie porządkowym.
Potrzebujemy sylwetkę żaby, dwa rzędy liści grążela po 10 sztuk w każdym rzędzie(lub kartki papieru) chowamy pod dowolnym liściem (kartka), np. piątym sylwetę żab­ki. Prosimy dzieci o odwrócenie się z powrotem. Informujemy, że żabka ukryła się np. pod piątym liściem z lewej strony. (W razie potrzeby wskazuje stronę dłonią). Dziecko wskazuje poszczególne liście, odlicza do pięciu, podnosi liść i powtarza: Żabka ukryła się pod piątym liściem.


2.Poznajemy rozwój żaby – historyjka obrazkowa połączona z ćwiczeniami matematycznymi.
Zagadka słuchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
Nagranie odgłosów wydawanych przez żaby.
Prosimy dzieci o wsłuchanie się w ciszę. Następnie odtwarza nagrania odgłosów wydawanych przez żaby. Prosi dzieci o ich rozpoznanie. Zachęca je do naśladowania wypowiadanych przez nią (z różną intonacją) odgłosów żab, np.: kum, kum, kum, rech, rech, rech, rebek, rebek, rebek.
Poznawanie i opisywanie wyglądu żaby. Gromadzenie informacji na temat różnych gatunków żab. Obrazki lub zdjęcia przedstawiające Żabę.

3. Żaby i ich znaczenie w przyrodzie. Poznawanie ciekawostek na temat żab.
Zdjęcia przedstawiające różne gatunki żab, np.: żaby jeziorkowe, żaby wodne, żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. https://www.medianauka.pl/plazy-polskie - podglądowa strona zawierająca zdjęcia różnych żab.

4. CIEKAWOSTKA:
Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy żaby jeziorkowe, żaby wodne, żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. Mają długi język, którym łowią pożywie­nie. Charakterystycznym elementem ich budowy są też wydłużone tylne kończyny przystosowane do wykonywania skoków. Żaby lubią wygrzewać się na słońcu, częściowo zanurzone w wodzie lub na słonecznym brzegu. Gdy jest im gorąco – kąpią się. Jedzą owady (osy, muchy, mrówki...), pająki, małe ryby, ślimaki... Są pożywieniem jeży, dużo mniej chętnie jedzą je bociany (w czasie karmienia młodych zdarza im się łapać żaby).

Karta pracy, cz. 4, nr 74
Dzieci:
                        słuchają, jak rozwija się żaba,
                        oglądają zdjęcia,
                        z pomocą odczytują tekst.

Karta pracy, cz. 4, nr 75
Dzieci:
                        oglądają obrazki,
                        dorysowują żabki w stawach tak, żeby w każ­dym stawie było ich sześć,
                        kończą rysować żabki według wzoru, kolorują żabki.

5. Praca plastyczna: spróbujcie razem z rodzicami zrobić żabkę J
                 



Kochani wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień Książki zachęcamy was abyście pokazali nam swoje ulubione książeczki które czytacie razem z rodzicami. Zdjęcia można wstawiać na stronie Facebooka Zespołu przedszkolnego w Szprotawie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz