Temat:
Żabki, żaby, żabusie
1. Zabawa
Gdzie ukryła się żabka? Kształtowanie umiejętności rozróżniania kierunków
(prawa, lewa) oraz posługiwania się liczebnikami w aspekcie porządkowym.
Potrzebujemy
sylwetkę żaby, dwa rzędy liści grążela po 10 sztuk w każdym rzędzie(lub kartki
papieru) chowamy pod dowolnym liściem (kartka), np. piątym sylwetę żabki.
Prosimy dzieci o odwrócenie się z powrotem. Informujemy, że żabka ukryła się
np. pod piątym liściem z lewej strony. (W razie potrzeby wskazuje stronę
dłonią). Dziecko wskazuje poszczególne liście, odlicza do pięciu, podnosi liść
i powtarza: Żabka ukryła się pod piątym liściem.
2.Poznajemy
rozwój żaby –
historyjka obrazkowa połączona z ćwiczeniami matematycznymi.
Zagadka
słuchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
Nagranie
odgłosów wydawanych przez żaby.
Prosimy
dzieci o wsłuchanie się w ciszę. Następnie odtwarza nagrania odgłosów
wydawanych przez żaby. Prosi dzieci o ich rozpoznanie. Zachęca je do naśladowania
wypowiadanych przez nią (z różną intonacją) odgłosów żab, np.: kum, kum,
kum, rech, rech, rech, rebek, rebek, rebek.
Poznawanie
i opisywanie wyglądu żaby. Gromadzenie informacji na temat różnych gatunków żab.
Obrazki lub zdjęcia
przedstawiające Żabę.
3. Żaby
i ich znaczenie w przyrodzie. Poznawanie ciekawostek na temat żab.
Zdjęcia
przedstawiające różne gatunki żab, np.: żaby jeziorkowe, żaby wodne, żaby śmieszki,
żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. https://www.medianauka.pl/plazy-polskie
- podglądowa strona zawierająca zdjęcia różnych żab.
4. CIEKAWOSTKA:
Żaby
to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy żaby jeziorkowe, żaby wodne,
żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne. Mają długi język,
którym łowią pożywienie. Charakterystycznym elementem ich budowy są też wydłużone
tylne kończyny przystosowane do wykonywania skoków. Żaby lubią wygrzewać się na
słońcu, częściowo zanurzone w wodzie lub na słonecznym brzegu. Gdy jest im gorąco
– kąpią się. Jedzą owady (osy, muchy, mrówki...), pająki, małe ryby, ślimaki...
Są pożywieniem jeży, dużo mniej chętnie jedzą je bociany (w czasie karmienia młodych
zdarza im się łapać żaby).
Karta pracy, cz. 4, nr 74
Dzieci:
słuchają,
jak rozwija się żaba,
oglądają
zdjęcia,
z
pomocą odczytują tekst.
Karta pracy, cz. 4, nr 75
Dzieci:
oglądają
obrazki,
dorysowują
żabki w stawach tak, żeby w każdym stawie było ich sześć,
kończą
rysować żabki według wzoru, kolorują żabki.
5. Praca
plastyczna: spróbujcie razem z rodzicami zrobić żabkę J
6. Wiersz o
żabce: https://www.youtube.com/watch?v=e_0Tgqbdy6Y
Kochani
wczoraj obchodziliśmy Światowy Dzień Książki zachęcamy was abyście pokazali nam
swoje ulubione książeczki które czytacie razem z rodzicami. Zdjęcia można wstawiać
na stronie Facebooka Zespołu przedszkolnego w Szprotawie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz