środa, 15 kwietnia 2020

DZIEŃ 14

Temat: Gramy w zielone
Słuchanie opowiadania „ Zielona żabka” B. Forma.

„ Zielona żabka nad stawem mieszkała. Codziennie na olbrzymim liściu siadała i rozmyślała.
- Ach, jaka jestem brzydka, zielona jak trawa, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
Nagle w pobliżu ważka usiadła. A żabka rzecze
: ·- Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, wciąż jej barwami się zachwycają.

W trawie biedronka się pojawiła.
- Czemu się smucisz sąsiadko miła?
- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni. Kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami. We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Serduszko żabce mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy, nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wokół zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

Pytania dla dziecka:
- Dlaczego żabka była smutna?
- Kogo żabka spotkała na łące?
- Kto chciał ją zjeść?
- Czy udało się bocianowi zjeść żabkę?
- Dlaczego bocian nie dojrzał żabki w stawie?

II. Karta pracy str. 60

Dzieci:
− opowiadają, co dzieje się na obrazku,
− wskazują na obrazku wszystko w kolorze zielonym,
− zastanawiają się, dlaczego Ada boi się żaby,
− opisują za pomocą określeń przymiotnikowych wygląd żaby,
− czytają z rodzicem tekst pod obrazkiem, a dzieci uzupełniają go nazwami obrazków,

III. W  magicznym,  zielonym  świecie  – zajęcia plastyczne.
Dla  każdego  dziecka:  zielona  farba,  pędzelek,  kartka.

Rozwiązywanie zagadki I. Fabiszewskiej.
Rodzic mówi zagadkę:

Taki kolor mają liście,
taki kolor trawa ma.
Taki kolor ma też światło,
gdy po pasach idę ja.

O  jakim  kolorze  była  zagadka?

Dzieci  malują  na  kartkach  wymyślony  przez  siebie, magiczny, zielony świat

Starają się za pełnić całą powierzchnię kartki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz