czwartek, 23 kwietnia 2020

DZIEŃ 20


Temat: Jestem przyjacielem przyrody.

  • Przeglądanie broszurek i czasopism dotyczących ochrony przyrody. Opisywanie obrazków przedstawiających czyste środowisko i zanieczyszczone środowisko. Określenie emocji, jakie one wzbudzająDzieci swobodnie wypowiadają się podczas oglądania obrazków przedstawiających czyste środowi­ska i zanieczyszczone środowiska przyrodnicze, np.: las, łąkę, staw. Określają jakie emocje wzbudzają te środowiska.


  • Piękno przyrody – wprowadzenie wiersza M. Buczkówny Tylko jeden raz do nauki na pamięć Karty pracy, cz. 4, str 72–73

Dzieci:
                        słuchają wiersza M. Buczkówny Tylko jeden raz,
                        wymieniają nazwy zwierząt z wiersza,
                        odpowiadają na pytanie: Czy dostrzegasz piękno przyrody?
                         
Kontynuujemy rozmowę na temat wiersza. Pytamy dzieci: Dlaczego dla zwierząt kwitnie łąka i rośnie dla nich las? Co oznaczają słowa: Jak i ty – żyją tylko raz? Dzieci wypowiadają się swobodnie. Uzupełniamy ich wypowiedzi. Wyjaśniamy, że – podobnie jak ludzie – także rośliny i zwierzęta mają tylko jedno życie. Dlatego należy szanować przyrodę i każde żywe stworzenie.

Dzieci zaznaczają na karcie zwierzęta z wiersza kolorowymi kółeczkami odszukanymi wśród na­klejek.

  • Quiz Czy jestem przyjacielem przyrody?


Dzieci robią uśmiechniętą minkę, jeśli zachowania względem przyrody są prawidłowe, a smutną minkę, jeśli zachowania są niewłaściwe. Przykłady zdań:
Śmieci wyrzucamy byle gdzie.
Po umyciu rąk zakręcamy dokładnie kran.
Zużytą baterię wrzucamy do pojemnika na szkło.
Po zjedzeniu batonika papierek wyrzucamy do kosza.
Widząc ślimaka na chodniku, omijamy go.
Spacerując po parku, łamiemy gałązki i zrywamy kwiaty.
    Zbierając makulaturę, ratujemy drzewa i oszczędzamy energię.


  • Burza mózgów na temat: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę? Ustalanie zasad Kodeksu przyjaciela przyrody. Możecie wspólnie stworzyć taki kodeks.

Karton, mazak, napis Kodeks przyjaciela przyrody, tabliczka z napisem Szanuj zieleń!
Pytamy dzieci: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę? Dzieci wypowiadają się spisujemy pomysły dzieci na dużym kartonie.
Przykłady zasad:
                        Śmieci wyrzucamy do kosza.
                        Segregujemy odpady, wrzucając je do odpowiednich pojemników.
                        Używamy toreb wielokrotnego użytku.
                        Oszczędzamy papier.
                        Nie łamiemy gałęzi.
                        Chodzimy po chodnikach.
                        Nie depczemy roślin.
                        Nie zrywamy roślin, które są pod ochroną.
                        Sadzimy drzewa i kwiaty.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz