TEMAT: LETNIA OLIMPIADA SPORTOWA.
ZAGADKI:
Każdy
sportowiec marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty.
ażeby zdobyć srebrny lub złoty.
Zawodnicy na głowy,
czepki zakładają.
Rękami i nogami
w wodzie poruszają.
czepki zakładają.
Rękami i nogami
w wodzie poruszają.
Zawodnicy
grając w piłkę,
rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają.
rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają.
Ćwiczenia słownikowe – określanie cech dobrego
sportowca.
Rodzic nawiązuje do igrzysk sportowych.
Wyjaśnia, że niektórzy ludzie uprawiają sport zawodowo. Reprezentują swój kraj
na olimpiadach. Biorą udział w różnego rodzaju zawodach, olimpiadach
sportowych, mistrzostwach. Za zwycięstwo otrzymują nagrody, np.: medale,
puchary. Pytamy : Za zajęcie którego miejsca sportowcy otrzymują nagrody?
Jaki powinien być dobry sportowiec? Dzieci za pomocą określeń
przymiotnikowych charakteryzują postać dobrego sportowca
Oglądanie filmu edukacyjnego
przedstawiającego historię pochodni olimpijskiej.
Spróbujcie
wykonać wasza własną pochodnie. J
Karty Pracy str.77
Poznawanie nazwisk znanych Polaków.
Różne czasopisma, np. sportowe, gazety, klej, nożyczki, białe
kartki, przezroczyste koszulki, skoroszyt, zdjęcia wybitnych sportowców z ostatnich
lat.
Dzieci wyszukują w czasopismach obrazki
przedstawiające ludzi uprawiających różne dyscypliny sportowe. Nazywają je.
Wycinają obrazki. Przyklejają je na kartkach, które wkładają do przezroczystych
koszulek, i umieszczają w skoroszytach – tworzą album Dyscypliny sportowe.
Pytamy dzieci, czy znają nazwiska
sportowców, którzy osiągnęli w ostatnich latach największe sukcesy w najbardziej
popularnych dyscyplinach sportowych (np.: skoki narciarskie, piłka nożna). Jeśli
nie, zapoznaje dzieci z nimi, pokazuje zdjęcia, opowiada ciekawostki z ich życia
https://www.youtube.com/watch?v=xEmRGV5M-3k
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz