wtorek, 23 czerwca 2020

DZIEŃ 62


TEMAT: LETNIA OLIMPIADA SPORTOWA.

ZAGADKI:
Każdy sportowiec marzy o tym,
ażeby zdobyć srebrny lub złoty.

Zawodnicy na głowy,
czepki zakładają.
Rękami i nogami
w wodzie poruszają.

Zawodnicy grając w piłkę,
rękami ją odbijają
i wysoko ponad siatką
drugiej drużynie podają.

Ćwiczenia słownikowe – określanie cech dobrego sportowca.
Rodzic nawiązuje do igrzysk sportowych. Wyjaśnia, że niektórzy lu­dzie uprawiają sport zawodowo. Reprezentują swój kraj na olim­piadach. Biorą udział w różnego rodzaju zawodach, olimpiadach sportowych, mistrzostwach. Za zwycięstwo otrzymują nagrody, np.: medale, puchary. Pytamy : Za zajęcie którego miejsca sportowcy otrzymują nagrody? Jaki powinien być dobry sportowiec? Dzieci za pomocą określeń przymiotnikowych charakteryzują postać dobre­go sportowca

Oglądanie filmu edukacyjnego przedstawiającego historię pochodni olimpijskiej.
Spróbujcie wykonać wasza własną pochodnie. J

Karty Pracy str.77

Poznawanie nazwisk zna­nych Polaków.
Różne czasopisma, np. sportowe, gazety, klej, nożyczki, białe kartki, przezroczyste koszulki, skoroszyt, zdjęcia wybitnych sportowców z ostatnich lat.
Dzieci wyszukują w czasopismach obrazki przedstawiające ludzi uprawiających różne dyscypliny sportowe. Nazywają je. Wycinają obrazki. Przyklejają je na kartkach, które wkładają do przezroczy­stych koszulek, i umieszczają w skoroszytach – tworzą album Dys­cypliny sportowe.
Pytamy dzieci, czy znają nazwiska sportowców, którzy osiągnęli w ostatnich latach największe sukcesy w najbar­dziej popularnych dyscyplinach sportowych (np.: skoki narciarskie, piłka nożna). Jeśli nie, zapoznaje dzieci z nimi, pokazuje zdjęcia, opowiada ciekawostki z ich życia https://www.youtube.com/watch?v=xEmRGV5M-3k

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz