wtorek, 2 czerwca 2020

DZIEŃ 47


TEMAT: Tęcza

I.                   Wysłuchanie wiersza B. Forma „Kolory”

Siadły dzieci przy stoliczkach.
Pędzle, kartki, farby mają.
Swe marzenia i wspomnienia
już na papier przelewają.

Żółty kolor wybrał Adaś
namalował duże słońce.
Żółty piasek, żółty płotek
i samochód szybko mknący.

Paweł niebieskim kolorem
namalował groźne morze.
Rzekę rwącą, jasne niebo,
kwiaty także w tym kolorze.

A czerwony lubi Ania,
już rysuje wielkie serce
i swą lalkę Karolinę
w pięknej czerwonej sukience.

Na zielono stronę całą
Wojtek ładnie namalował.
To jest łąka, na niej chętnie
każdy by poleniuchował.

Biały, czarny i brązowy,
te kolory lubi Ewa.
Czarny komin, białe kwiatki
i brązowa kora drzewa.

A na wspólnej kartce dzieci
pomieszały swe kolory.
Wszystkie barwy i odcienie
tworzą różnorodne wzory.

Każdy kolor jest wspaniały,
każdy zawsze coś wyraża.
Proszę zatem wszystkie dzieci
często bawcie się w malarza.

II. Rozmowa na temat wiersza:

- Jakiego koloru farby użył Adam, kiedy malował swój obrazek?
- Co namalował Adam?
- Jakie kolory są wymieniane w wierszu?

III.             Jak powstaje tęcza?

 W poniższym linku znajduje się krótki filmik.

IV.            „Układanie tęczy” - zabawa dydaktyczna.

Utrwalanie nazw kolorów w tęczy. Dzieci nazywają kolory i układają paski kolorowego papieru w takim układzie jak występują w tęczy zaczynając od górnego paska: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo (granatowy), fioletowy. Po przyklejeniu pasków mogą dorysować coś od siebie😊



              


Na koniec, troszkę się poruszamy- każdy z Was zna ten układ taneczny.


POZDRAWIAMY…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz