TEMAT:
Tęcza
I.
Wysłuchanie wiersza B. Forma „Kolory”
Siadły
dzieci przy stoliczkach.
Pędzle, kartki, farby mają.
Swe marzenia i wspomnienia
już na papier przelewają.
Żółty kolor wybrał Adaś
namalował duże słońce.
Żółty piasek, żółty płotek
i samochód szybko mknący.
Paweł niebieskim kolorem
namalował groźne morze.
Rzekę rwącą, jasne niebo,
kwiaty także w tym kolorze.
A czerwony lubi Ania,
już rysuje wielkie serce
i swą lalkę Karolinę
w pięknej czerwonej sukience.
Na zielono stronę całą
Wojtek ładnie namalował.
To jest łąka, na niej chętnie
każdy by poleniuchował.
Biały, czarny i brązowy,
te kolory lubi Ewa.
Czarny komin, białe kwiatki
i brązowa kora drzewa.
A na wspólnej kartce dzieci
pomieszały swe kolory.
Wszystkie barwy i odcienie
tworzą różnorodne wzory.
Każdy kolor jest wspaniały,
każdy zawsze coś wyraża.
Proszę zatem wszystkie dzieci
często bawcie się w malarza.
Pędzle, kartki, farby mają.
Swe marzenia i wspomnienia
już na papier przelewają.
Żółty kolor wybrał Adaś
namalował duże słońce.
Żółty piasek, żółty płotek
i samochód szybko mknący.
Paweł niebieskim kolorem
namalował groźne morze.
Rzekę rwącą, jasne niebo,
kwiaty także w tym kolorze.
A czerwony lubi Ania,
już rysuje wielkie serce
i swą lalkę Karolinę
w pięknej czerwonej sukience.
Na zielono stronę całą
Wojtek ładnie namalował.
To jest łąka, na niej chętnie
każdy by poleniuchował.
Biały, czarny i brązowy,
te kolory lubi Ewa.
Czarny komin, białe kwiatki
i brązowa kora drzewa.
A na wspólnej kartce dzieci
pomieszały swe kolory.
Wszystkie barwy i odcienie
tworzą różnorodne wzory.
Każdy kolor jest wspaniały,
każdy zawsze coś wyraża.
Proszę zatem wszystkie dzieci
często bawcie się w malarza.
II.
Rozmowa na temat wiersza:
-
Jakiego koloru farby użył Adam, kiedy malował swój obrazek?
- Co namalował Adam?
- Jakie kolory są wymieniane w wierszu?
- Co namalował Adam?
- Jakie kolory są wymieniane w wierszu?
III.
Jak powstaje tęcza?
W poniższym linku znajduje się krótki filmik.
IV.
„Układanie
tęczy” - zabawa dydaktyczna.
Utrwalanie nazw kolorów w
tęczy. Dzieci nazywają kolory i układają paski kolorowego papieru w takim
układzie jak występują w tęczy zaczynając od górnego paska: czerwony,
pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo (granatowy), fioletowy. Po
przyklejeniu pasków mogą dorysować coś od siebie😊
Na koniec, troszkę się
poruszamy- każdy z Was zna ten układ taneczny.
POZDRAWIAMY…
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz