niedziela, 21 czerwca 2020

DZIEŃ 60


TEMAT: PROJEKT SPORT

Zainteresowanie tematem olimpiad sportowych. Prezentowanie symboli olimpijskich. Układanie symbolu olimpijskiego według wzoru. Będziemy potrzebować wycięte koła w kolorach przedstawionych poniżej.


CIEKAWOSTKA: Przecinające się różnokolorowe koła na fladze olimpijskiej symboli­zują zarówno różnorodność (kolory), jak i jedność (koła łączą się ze sobą) ludzi mieszkających na całym świecie. Poszczególne kolory kół symbolizują kontynenty: niebieski – Europę, czarny – Afrykę, czerwony – Amerykę, żółty – Azję, zielony – Australię. Kolory te zo­stały dobrane tak, aby przynajmniej jeden wystąpił na fladze każ­dego państwa.

Dyscypliny na olimpiadzie letniej: spróbujcie odgadnąć jakie dyscypliny przedstawione są na obrazku. Porozmawiajcie na ich temat.


Zabawa ruchowa z elementem równowagi Gimnastyka artystyczna.
Dzieci maszerują w  rytm wygrywany  na tamburynie lub klaskanie w dłonie. Na przerwę w grze zatrzymują się w miejscu, przyjmując dowolną pozę w staniu na jednej nodze.

Ćwiczenie uspokajające Dbamy o zdrowie.
Siadamy  naprzeciwko siebie. Powtarzamy rymowankę: My o zdrowie dbamy, różne spor­ty uprawiamy, klaszcząc wzajemnie w swoje prawe i lewe dłonie.

Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej Gimnastyka.

Rano wstaję,
wkładam dres.
Otwieram okno,
miło jest.
Skaczę w górę,
skaczę w bok,
i do tyłu
robię skok.
Ręce w przód,
ręce w tył.
Ćwiczę, abym
zdrowy był.

Rozmawiamy z dziećmi na temat wiersza. Pytamy: O czym była mowa w wierszu? Dlaczego należy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe? Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć? Czy gimnastyka to także uprawianie sportu? Dlaczego? Następnie powtarza wiersz. Dzieci wykonują opisane w nim czynności.

Zapoznanie z jedną z olimpijskich dyscyplin sportowych – gimna­styką artystyczną.


Zabawa Zrób to co ja kształtowanie pamięci ruchowej.
Rodzic wykonuje wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np. 2 razy odbija piłkę od podłogi, raz rzuca piłkę w górę. Dzieci odtwa­rzają wiernie pokazane przez rodzica  ruchy

Ćwiczenia intonacyjne Dbam o zdrowie.
Dzieci  wypowiadają rymowankę: My o zdrowie dbamy, różne sporty uprawiamy, w określony przez rodzica sposób, np.: ci­cho, głośno, powoli, szybko, z radością w głosie

Praca plastyczna: uzupełnij odpowiednimi kolorami plasteliny koła olimpijskie



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz