piątek, 12 czerwca 2020

DZIEŃ 54


TEMAT: Nadchodzi lato

Tworzymy figury- Powtórzymy sobie nazwy figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt,. Tworzymy figury geometryczne z drucika kreatywnego (jeżeli nie mamy można wykorzystać sznurek, klocki)

Zajęcia 1. Lato i letnie zabawy – rozwiązywanie zagadek.

Co to za pora roku,
gdy słonko mocno świeci,
a na wakacje w różne strony
wyjeżdżają dzieci? (lato)

Plastikowe, kolorowe,
rybki, gwiazdki, kaczki, misie.
W piaskownicy jest ich dużo,
każda przydać może ci się. (foremki do piasku)


Gdy wiatr jest na dworze,
on unosi się w górze.
Biegniesz z nim po trawie
i trzymasz na sznurze. (latawiec)

Ćwiczenia twórcze „Po czym poznajemy, że nadchodzi lato?”
Swobodne rozmowy na temat zmieniającej się pory roku oraz tego w jaki sposób spędzamy czas latem.

Dziecko słucha wiersza A. Frączek czytanego przez rodzica:
“Tęczowe lato”
Polskie lato, głową ręczę,
przypomina trochę tęczę.
Bo…
…bo zielone jest jak liście
i jak trawa, oczywiście, 
bo czerwone jest jak maki
i porzeczek pełne krzaki,
bo błękitne jest jak niebo
nad Łańcutem, Łomżą, Łebą,
bo żółciutkie jest jak słońce
i dojrzałych zbóż tysiące.
Polskie lato, głową ręczę,
bardzo przypomina tęczę!

Rodzic wyjaśnia dziecku zwrot głową ręczę – daję słowo, przyrzekam. Rodzic wyjaśnia też, że Łańcut, Łomża i Łeba to polskie miasta.



Praca plastyczna: pokolorujcie, narysujcie lub zróbcie latawiec J




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz