TEMAT: Nadchodzi lato
Tworzymy
figury- Powtórzymy sobie nazwy figur geometrycznych: koło, kwadrat,
trójkąt, prostokąt,. Tworzymy figury geometryczne z drucika kreatywnego (jeżeli
nie mamy można wykorzystać sznurek, klocki)
Zajęcia
1. Lato i letnie zabawy – rozwiązywanie zagadek.
Co
to za pora roku,
gdy
słonko mocno świeci,
a
na wakacje w różne strony
wyjeżdżają
dzieci? (lato)
Plastikowe, kolorowe,
rybki,
gwiazdki, kaczki, misie.
W
piaskownicy jest ich dużo,
każda
przydać może ci się. (foremki
do piasku)
Gdy wiatr jest na dworze,
on
unosi się w górze.
Biegniesz
z nim po trawie
i
trzymasz na sznurze. (latawiec)
Ćwiczenia twórcze „Po czym poznajemy,
że nadchodzi lato?”
Swobodne rozmowy
na temat zmieniającej się pory roku oraz tego w jaki sposób
spędzamy czas latem.
Dziecko słucha wiersza A. Frączek czytanego przez rodzica:
“Tęczowe lato”
Polskie lato, głową ręczę,
przypomina trochę tęczę.
Bo…
…bo zielone jest jak liście
i jak trawa, oczywiście,
przypomina trochę tęczę.
Bo…
…bo zielone jest jak liście
i jak trawa, oczywiście,
bo
czerwone jest jak maki
i porzeczek pełne krzaki,
bo błękitne jest jak niebo
nad Łańcutem, Łomżą, Łebą,
bo żółciutkie jest jak słońce
i dojrzałych zbóż tysiące.
Polskie lato, głową ręczę,
bardzo przypomina tęczę!
i porzeczek pełne krzaki,
bo błękitne jest jak niebo
nad Łańcutem, Łomżą, Łebą,
bo żółciutkie jest jak słońce
i dojrzałych zbóż tysiące.
Polskie lato, głową ręczę,
bardzo przypomina tęczę!
Rodzic wyjaśnia dziecku
zwrot głową ręczę – daję słowo,
przyrzekam. Rodzic wyjaśnia też, że Łańcut, Łomża i Łeba to polskie miasta.
Ćwiczenia
: https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Praca
plastyczna: pokolorujcie, narysujcie lub zróbcie
latawiec J
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz