TEMAT: Odgłosy lata
1. Dzieci oglądają reprodukcje obrazów:
Włodzimierza
Tetmajera Żniwiarki w polu,
Winslowa Homera For to be a former’s boy.
Opisują
ich kolorystykę i nastrój. Zastanawiają się, z jaką porą roku się kojarzą i
jakie oznaki lata przedstawiają. Nadają obrazom tytuły. Porównują je z
oryginalnymi tytułami, które podaje im rodzic. Następnie rodzic pyta dziecko:
Co dzieje się latem w przyrodzie?
Zapoznajemy dzieci ze znaczeniem słowa ŻNIWA ( zbiór
roślin uprawnych w okresie lata, m.in. zboża, w Polsce żniwa trwają przeważnie
dwa miesiące, od 15 czerwca do 15 sierpnia)
2. Rozwiązywanie zagadek słuchowych – Zjawiska charakterystyczne
dla lata.
Ciemno, cicho. Co to będzie?
Nagle grzmoty słychać wszędzie. (burza)
W poniższym linku- odgłosy burzy
Burzy towarzyszą grzmoty, błyskawice, bardzo silny
porywisty wiatr oraz obfite opady deszczu. Przed nadejściem burzy często panuje
spokój, jest cicho. Ludzie dostrzegli to i wymyślili powiedzenie: Cisza przed
burzą.
Kolorowy most na niebie,
co zachwyca dzieci.
Zjawia się, gdy
deszczyk pada
i słoneczko
świeci. (tęcza)
Czy dzieci pamiętają, jak powstaje tęcza, jakie ma
kolory, jaki ma kształt. Przypominamy, że tęcza pojawia się na niebie wtedy,
kiedy pada deszcz i świeci słońce. Wówczas promienie słońca załamują się w
kropelkach wody.
3. Karty pracy:
Str. 69,70,71, 72
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz