TEMAT: Artyści to my.
1 Wprowadzenie do zajęć:
Malarstwo jest
to sztuka plastyczna, która posługuje się linią i barwą na płaszczyźnie
2 Gatunki malarskie to m.in.:
- pejzaż – krajobraz przedstawiający naturę bądź miasto,
- martwa natura – artystyczne przedstawienie przedmiotów nieożywionych np. owoce, kwiaty,
przedmioty codziennego użytku,
- portret – przedstawienie osoby bądź grupy osób,
- abstrakcja – malarstwo w którym nie występują przedmioty ze świata rzeczywistego,
3 Zagadka
Kto za pomocą farb i pędzla,
na płótnie lub na papierze,
świat w piękne barwy ubierze? (malarz)
4 „Rysujemy portret” – masażyk relaksacyjny.
Dziecko
wykonuje masaż osobie, która jest przed nim (mamie, tacie,
albo rodzeństwu J)
Narysuję portret – gładzimy plecy otwartą dłonią
szczęśliwego człowieka. – rysujemy uśmiech
Ma głowę, wesołe oczy, – rysujemy koło i dwa małe kółeczka w środku
pięknie się uśmiecha. – rysujemy uśmiech
Lubi chodzić po górach – rysujemy góry
pływa chętnie
w jeziorze. – pocieramy dłońmi o plecy
Cieszy się
kiedy statkiem – rysujemy fale
w rejs wypłynąć może. – rysujemy fale
Maluje piękne
obrazy – wykonujemy ruchy koliste całą powierzchni dłoni
słucha jak
szumią drzewa. – malujemy drzewo
Pada deszcz,
to się cieszy – dotykamy pleców opuszkami palców
kap, kap, kap
z deszczem śpiewa. – dotykamy pleców opuszkami palców
5 Praca
plastyczna pt. „Mali artyści”.
Dziecko
wybiera jeden z wymienionych gatunków malarskich (martwa natura, portret, pejzaż,
abstrakcja) wczuwa się w rolę malarza i próbuje stworzyć swój obraz.
(Wszystkie zdjęcia z prac plastycznych, które Państwo
wysyłacie, będą umieszczane w piątek na naszym blogu przedszkolnym)
6 Wprowadzanie
litery F, f
W poniżym linku przedstawiamy, jak poprawnie napisać literę
F, f
https://www.youtube.com/watch?v=FD297VLka3w
Dziecko mówi, co widzi
na ilustracji poniżej
F A R B Y
- WYKLASKUJE SYLABY,
PRZELICZA (2 SYLABY)
- WYPOWIADA KOLEJNO
GŁOSKI, PRZELICZA (5 GŁOSEK)
- OKREŚLA GŁOSKĘ JAKA
ZNAJDUJE SIĘ NA POCZĄTKU, W ŚRODKU I NA KOŃCU WYRAZU ( F A R B Y)
- WYSZUKUJE INNE SŁOWA
ZACZYNAJĄCE SIĘ NA GŁOSKĘ F
( FOKA, FOTEL, FRANEK ITP.)
7 Praca z KP4.4–5( karta pracy nr 4 str. 4i 5) – ćwiczenia analizy
i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w
czytaniu.
POZDRAWIAMY
J
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz