poniedziałek, 12 kwietnia 2021

NAUKA ZDALNA- DZIEŃ 8

 

TEMAT: Artyści to my.

1 Wprowadzenie do zajęć:

Malarstwo jest to sztuka plastyczna, która posługuje się linią i barwą na płaszczyźnie

2 Gatunki malarskie to m.in.:

- pejzaż – krajobraz przedstawiający naturę bądź miasto,

 


- martwa natura – artystyczne przedstawienie przedmiotów nieożywionych np. owoce, kwiaty, przedmioty codziennego użytku,



 

- portret – przedstawienie osoby bądź grupy osób,



 

- abstrakcja – malarstwo w którym nie występują przedmioty ze świata rzeczywistego,



3  Zagadka

Kto za pomocą farb i pędzla,
na płótnie lub na papierze,
świat w piękne barwy ubierze? (malarz)


4 „Rysujemy portret” – masażyk relaksacyjny.

Dziecko wykonuje masaż osobie, która jest przed nim (mamie, tacie,
albo rodzeństwu
J)

Narysuję portret – gładzimy plecy otwartą dłonią
szczęśliwego człowieka.
 – rysujemy uśmiech
Ma głowę, wesołe oczy, 
– rysujemy koło i dwa małe kółeczka w środku
pięknie się uśmiecha. 
– rysujemy uśmiech
Lubi chodzić po górach
 – rysujemy góry

pływa chętnie w jeziorze. – pocieramy dłońmi o plecy
Cieszy się kiedy statkiem – rysujemy fale
w rejs wypłynąć może. 
– rysujemy fale

Maluje piękne obrazy – wykonujemy ruchy koliste całą powierzchni dłoni
słucha jak szumią drzewa. – malujemy drzewo
Pada deszcz, to się cieszy – dotykamy pleców opuszkami palców
kap, kap, kap z deszczem śpiewa. – dotykamy pleców opuszkami palców

5 Praca plastyczna pt. „Mali artyści”.

Dziecko wybiera jeden z wymienionych gatunków malarskich (martwa natura, portret, pejzaż, abstrakcja) wczuwa się w rolę malarza i próbuje stworzyć swój obraz.

(Wszystkie zdjęcia z prac plastycznych, które Państwo wysyłacie, będą umieszczane w piątek na naszym blogu przedszkolnym)

6 Wprowadzanie litery F, f

 


 

W poniżym linku przedstawiamy, jak poprawnie napisać literę F, f

https://www.youtube.com/watch?v=FD297VLka3w

Dziecko mówi, co widzi na ilustracji poniżej

 

                               F  A  R  B  Y

- WYKLASKUJE SYLABY, PRZELICZA (2 SYLABY)

- WYPOWIADA KOLEJNO GŁOSKI, PRZELICZA (5 GŁOSEK)

- OKREŚLA GŁOSKĘ JAKA ZNAJDUJE SIĘ NA POCZĄTKU, W ŚRODKU I NA KOŃCU WYRAZU ( F A R B Y)

- WYSZUKUJE INNE SŁOWA ZACZYNAJĄCE SIĘ NA GŁOSKĘ F
( FOKA, FOTEL, FRANEK ITP.)

7 Praca z KP4.4–5( karta pracy nr 4 str. 4i 5) – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej, określanie miejsca głoski i litery w wyrazach, ćwiczenia w czytaniu.

 

POZDRAWIAMY J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz