wtorek, 6 kwietnia 2021

Nauka Zdalna Dzień 4

 Witajcie po Świętach. Mamy nadzieję, że spędziliście je w spokoju a przede wszystkim w zdrowiu.


W tym tygodniu zaczniemy od:

Temat: Ważna praca rolnika.

1.     Kim jest rolnik? – zdjęcie poglądowe rolnika. . Dzieci mówią, kto to jest, i układają wyraz rolnik z liter z Alfabetu.  Zadajemy pytania: Kim jest rolnik? Dlaczego rolnik może być dumny ze swojej pracy?

 


2.       Dawniej i dziś” – rozmowa  na podstawie ilustracji oraz wiedzy dzieci. Dziecko ma za zadanie spróbować ustalić, do czego może służyć maszyna na zdjęciu i jak się nazywa. Odpowiadają na pytania:  W jakich czasach rolnikowi pracuje się łatwiej – dawniej czy dziś – i dlaczego? Kiedy rolnik bierze urlop, czyli wolne od pracy? Dzieci odpowiadają i wyciągają wnioski.

DAWNIEJ





DZIŚ





3.       Praca z KP3 str.41 – wskazywanie elementów niepasujących do obrazka, rysowanie szlaczka.

 

4.       „Sylabowa sztafeta” – zabawa słuchowa. Rozpoczynający zabawę ma w ręku dowolną małą maskotkę. Podaje ją osobie obok i mówi nazwę zwierzęcia hodowlanego, np. kura. Sąsiad odbiera gadżet, wyodrębnia ostatnią sylabę i wymyśla inne słowo – dowolne, które zaczyna się właśnie taką sylabą, np. raki

 

5.       „Łapiemy j” – zabawa słuchowa z elementem ruchu. Dzieci w skupieniu chodzą po pomieszczeniu, jakby czegoś szukały. Wypowiadamy słowa z głoską j (na początku, w środku, na końcu) i bez tej głoski. Gdy dziecko usłyszy słowa z głoską j, klaszczą w dłonie, woła „Mam!” i się zatrzymuje. Mówi gdzie słyszało głoskę j (na początku, w środku, na końcu). Słowo z j powinno pojawiać się co trzeci, czwarty raz.

 

Wprowadzenie litery J, j na podstawie wyrazu: jajo

Potrzebne będą: karteczki w kształcie kwadrata- białe, niebieskie, czerwone

Zabawa 1.
Podział słowa: jajo na sylaby.
Ułóż tyle kwadratowych karteczek ile sylab słyszysz w wyrazie jajo. Ile ich jest?

Zabawa 2.
Oznaczanie miejsca litery j w słowie.
Podziel wyraz jajko na głoski. Ułóż odpowiednią liczbę kwadracików (jeden kwadrat to jedna głoska). Oznacz miejsce, w którym słyszysz głoskę j. (Dziecko wskazuje, który kwadracik symbolizuje głoskę j- pierwszy i trzeci)

Zabawa 3.
Samogłoska czy spółgłoska? Oznacz głoski na niebiesko – jeśli jest to spółgłoska lub na czerwono, jeśli słyszysz samogłoskę.

Zabawa 4.
„J jak…” – wymyśl jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się od głoski J. (np. jajko, jamnik, jednorożec, jaszczurka, jagody, jabłko, jeż, jarzębina, jogurt, Justyna, Jadwiga itd.)

Łatwe? To spróbuj teraz odszukać wyrazy, które mają głoskę J w środku lub na końcu. (np. kajak, kraj, pojemnik, pajac, pokoje, klej itd.)

Zabawa 5.
Ułóż z pomponików literę j małą i J wielką. Możesz wykorzystać także guziki, wstążkę, sznurek, korki, monety, klocki itp. Lub napisz literkę J na rozsypanej mące, kaszy itp.

Zabawa 6.
Napisz literę J,j palcem w powietrzu, na podłodze, na dywanie, na plecach mamy lub taty. Następnie powiedź palcem po konturach litery. Napisz literę po śladzie. Następnie po przerywanej linii, a na końcu samodzielnie

6.       Praca z Książką KP str. 42–43

7.     Praca z Czytam i Piszę str. 55


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz