Temat: Malujemy muzykę.
„Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno-plastyczna. Dziecko ma kartkę i jeden kolor farby, ale mocno rozwodnione, pędzle. Wyjaśniamy: Za chwilę usłyszycie muzykę. Zamieńcie wasze pędzle w tancerzy, którzy przy tej muzyce będą tańczyć, a przy okazji malować linie, wzory i inne esy-floresy. Do każdego koloru jest jeden pędzel – wybierzcie dla siebie pierwszy kolor. Podczas trwania muzyki nie dobieramy farby – tancerz nie może przerywać tańca. Puszczamy utwór muzyki klasycznej ze swoich zbiorów, np. „Taniec Eleny” M. Lorenca lub „Wiosna” A. Vivaldiego, a dziecko maluje. Gdy praca schnie, wydzierają z białego papieru paski o szerokości 2–3 cm różnej długości i komponują z nich pień brzozy – czarną kredką rysują krótkie kreski. Kompozycję naklejają na kolorowy karton. Na koniec pęczkami patyczków do uszu maczanymi w jasnozielonej gęstej farbie plakatowej stemplują delikatnie liście.
https://www.youtube.com/watch?v=UAwnjvVu1eE&list=PLSPYJmOSG6K0xI-Mn0on5XC8wW3GyXHf0&index=94
https://www.youtube.com/watch?v=SKk6Dn9gLic
Praca z L62 – ćwiczenia w porównywaniu długości, wskazywanie prostokątów o tej samej długości, kolorowanie.
Doświadczenie: Malowanie na mleku - w tle słychać utwór.
Do talerza wlewamy trochę mleka, następnie rozrobiony wcześniej barwnik lub rozwodnioną farbę. Najlepszy efekt otrzymamy powoli wlewając różne kolory, można użyć do tego zakraplacza. Wykałaczką dziecko delikatnie rysuje i łączy kolory. Następnie, dziecko zamoczonym w płynie do mycia naczyń patyczkiem do uszu delikatnie dotyka powstałego malowidła. Farby sprawiają wrażenie ruchomych obrazów – "tańczą do muzyki".
Przykładowy filmik, w którym zobaczą państwo na czym polega ta technika: https://www.youtube.com/watch?v=T-Oa-uHP_t0
Dziecko wygodnie siada (może się położyć) i słucha utworu – Ludwig Van Beethoven „Dla Elizy”:
https://www.youtube.com/watch?v=-YcwR89cfao
Do zobaczenia w poniedziałek :) Pamiętajcie aby przynieść książki
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz