czwartek, 8 kwietnia 2021

Nauka zdalna DZIEŃ 6

 

TEMAT: Wiosna w polu.

• „Wiosenny krajobraz” – wypowiedzi dzieci z wykorzystaniem KP3.45–46. Dzieci na podstawie ilustracji opowiadają, co się dzieje wiosną w polu (orka, siew zbóż), wymieniają kwiaty i rośliny (sasanka, krokus, leszczyna, wierzba). Dokonują analizy słuchowej nazw roślin - głoskowej.

• Praca z Liczę str. 55 – utrwalenie znaku odejmowania, układanie zadań do obrazków, dopisywanie brakujących cyfr i znaków, kreślenie znaku minus w kratkach.

 

• „Posadzimy, posiejemy” – rozmowa z dziećmi na podstawie wiersza. Kaczki i kury Maria Czerkawska

Dziś od rana kwaczą kaczki: – Zasiejemy wam buraczki. Dla nas to jest trud niewielki, Mamy dzioby jak szufelki… Praca pójdzie nam raz, dwa! Kwa, kwa, kwa! – Dziękujemy, dziękujemy! Sami grządki zasiejemy. I rzodkiewkę, i buraczki. Sio z ogródka, miłe kaczki! Sio nad wodę, sio! Woła, gdacze chór kokoszek: – Pomożemy sadzić groszek. Dla nas praca to niewielka, mamy dziobki jak szydełka. Potrafimy siać i mak! Kud-ku-dak! – Dziękujemy, dziękujemy! Sami wszystko posiejemy, zasadzimy groch, ogórki. A sio z grządek, miłe kurki! Sio z ogródka, sio!

Pytania do treści wiersza: W czym chciały pomagać kaczki i kury? Dlaczego gospodarze nie chcieli się zgodzić na ich pomoc? Co gospodarze chcieli zasiać, a co zasadzić? Czym się różni sianie od sadzenia? Jakie narzędzia trzeba mieć do siania, a jakie do sadzenia? Gdzie można coś siać lub sadzić? W jaki sposób należy dbać o to, co się posiało na polu, a jak o to, co się posiało w domu? Dzieci oglądają rożne rodzaje doniczek (gliniane, torfowe, plastikowe) i pojemników do wysiewu i przygotowywania rozsad.  zwracamy uwagę, że aby rośliny wyrosły, muszą mieć dostęp do słońca i wody


Praca plastyczna dla chętnych:



„Doniczki” – praca konstrukcyjna. proponujemy dzieciom zrobienie doniczki, z której roślina sama będzie czerpała wodę. Dzieci przecinają butelkę PET na pół, tak by powstały 2 naczynia. Spód butelki posłuży jako zbiornik na wodę. W korku rodzic robi dziurę, na tyle szeroką, by można było przewlec bawełniany gruby sznurek. Dzieci zakręcają butelkę (część sznurka jest poza butelką, a część w niej). Część butelki z zakrętką odwracają do góry nogami, wsypują na dno żwir (wystarczy garść) i uzupełniają całość ziemią. Starają się, by sznurek znalazł się także w części z ziemią. Do dolnej części wlewają wodę do połowy wysokości. Część z ziemią wstawiają korkiem do dołu do części z wodą (sznurek pływa w wodzie). Do ziemi wkładają np. fragment skiełkowanego ziemniaka, fasolę, groch lub sadzonkę innej rośliny, np. żyworódki. Ostrożnie podlewają. Całość ozdabiają papierem samoprzylepnym, markerami lub tasiemkami. Wykonują etykietę do podpisania, co rośnie w doniczce.

Wędrówki Skrzata Borówki - Pola

 https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4

 

 

Praca z KP3 str.47 – porządkowanie sekwencji czasowych: najpierw, potem, na końcu, wypowiedzi na temat zdjęć, wycinanie.

Praca z Liczę str.56 – ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań tekstowych.



Miłego Weekendu 😘

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz