TEMAT: Na koncercie
1 Uważnie słuchanie opowiadania Agnieszki Frączek „ Koncert”
W środę z samego rana do przedszkola przyjechali muzycy. I przywieźli ze sobą przeróżne instrumenty – jedne wielkie, inne malutkie, a wszystkie błyszczące i rozśpiewane. Dzieci przyglądały się im z ogromnym zainteresowaniem. Pan dyrygent, do którego wszyscy zwracali się „maestro”, opowiadał po kolei o każdym z instrumentów, a muzycy wydobywali z nich czarodziejskie dźwięki. Mnóstwo przy tym było niespodzianek! Najpierw się okazało, że ta trąba, pozwijana jak ślimak w muszelce, to wcale nie trąba, ale waltornia, a ta druga, długa jak wąż, to… to puzon!
– Niemożliwe – nie chciał wierzyć Staś.
– Jak to puzon?
Przecież puzon powinien być długi i pyzaty, a ten jest długi i chudy! Po
trąbach nie–trąbach przyszła kolei na klarnet, skrzypce (które wcale nie skrzypią).
A wreszcie na basetlę, która w ogóle nie jest podobna do basseta. I bałałajkę,
która niestety nie ma nic wspólnego z bajką…
Ale nie szkodzi – to spotkanie i tak było ciekawsze od najciekawszej bajki. A
po południu dzieci postanowiły dać własny koncert.
2 Pytania do opowiadania: Jak nazywała się osoba, która dowodziła całym koncertem? Jakie instrumenty były wymienione w opowiadaniu? Do czego chłopiec porównywał waltornię? Jaki instrument przypominał mu węża?
PUZON
SKRZYPCE
BASETLA
BAŁAŁAJKA
3 „Na koncercie” rozmowa z dzieckiem na temat przedstawionych zdjęć oraz filmików.
Przykładowe pytania: : W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty? Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów? W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę? W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał?
FILHARMONIA
KONCERT ROCKOWY
KONCERT PLENEROWY
Poniżej znajdują się linki do przedstawień z filharmonii, koncertu rockowego oraz koncertu plenerowego( wystarczy pokazać 2-3 minutki filmiku, aby dziecko mogło zobaczyć jakie są różnice)
https://www.youtube.com/watch?v=aS-HPa-AY7E
https://www.youtube.com/watch?v=U41vfNaw7EQ
https://www.youtube.com/watch?v=F8vxWAA77oY
4 „Koncert i koncert” – zabawa ruchowa
Dziecko podczas utworów granych przez zespół rockowy dynamicznie
rusza się w dowolny sposób; gdy usłyszy orkiestrę symfoniczną, siada spokojnie
i porusza delikatnie głową.
5 Praca z książką
Praca z KP4.7( karta pracy nr 4 str. 7) – wskazywanie na rysunkach takich samych elementów, ćwiczenia w czytaniu.
Praca z CziP62( książka Czytanie i pisanie str. 62) – odszukiwanie liter f, F w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz